0031 +77 400 63 46 info@googlejuice.nl

JE WILT EEN WEBSITE
MET EEN GOED VERHAAL?

 

GOOGLEJUICE SCHRIJFT PRIMA TEKSTEN!

Direct contact met Googlejuice via Whatsapp.

Het belang van een goed verhaal!

Storytelling, alweer zo’n Engelstalige kreet die een basale vaardigheid ‘duur’ maakt. Verhalen zijn de verbindende factor in ieders leven. Een goed verhaal blijft hangen! Het gaat om eerlijkheid, vertrouwen… allemaal ingrediënten van een goed verhaal.

Een goed verhaal heeft een doel.

Wil je kennis delen, betekenis aan je bedrijf geven, de geschiedenis vertellen, betrokkenheid genereren? Een goed verhaal inspireert en is de meest natuurlijke manier om te delen.

Hoe pakt Googlejuice dat aan?

Als je lekker in een roman gedoken zit wil je een verhaal aflezen. Je zit in een ‘flow’ en die moet niet onderbroken worden. Je leest dan nauwgezet om niets van het plot te missen.

Hoe anders is het lezen vanaf een beeldscherm!

Dit is een activiteit die helemaal gestuurd gaat worden door omringende visuele verleiders. Een webpagina wordt gescand! Bezoekers lopen ‘op visuele bakens’ door een pagina en stoppen bij aantrekkelijke, verleidelijke pionnen.

Tekens en signalen.

Het gebruik van paragrafen, titels, en kleine tekstblokken maakt het voor een bezoeker véél gebruiksvriendelijker dan lange lappen tekst zonder zichtbare onderbrekingen en met weinig witruimte.

Om even op die SEO terug te komen.

Schrijven voor zoekmachines is ook iets dat tekst voor web zo anders maakt. Je zult toch echt op zoek moeten naar de juiste sleutelwoorden en die op strategische plaatsen gaan gebruiken.

Dan krijg je (indien goed gedaan) een lekker verhaal dat ook nog eens goed gevonden zal worden. Dat schrijven van een verhaal heet in vakjargon dus ‘Storytelling’, dat is onze ‘Heilige Koe’.

Heb je aan LSI gedaan?

Dat klinkt nogal vreemd, zo niet ongemakkelijk. Het staat voor ‘Latent Semantische Indexatie’, en in weze is dit niets anders dan alle werk dat je verricht om een tekst leesbaar te houden door het overmatig gebruik van één-en-dezelfde woorden te voorkomen en daarnaast meer woorden uit de ‘Cloud’ van diezelfde sleutelwoorden te gebruiken.

Metaforen en synoniemen.

Heb je het over een bank, dan kan het woord ‘Hypotheek’ daarbij passen. Maar in een andere betekenis misschien wel ‘Kalfsleder’.

Het gebruik van metaforen en synoniemen is een beproefde methode om zoekmachines op het juiste spoor te zetten. Bank, sofa, divan, leer, zitcomfort… of Bank, lening, financieel, rente, deposito…

Schrijf voor ‘Vlees en Bloed’!

Begin met een gerichte pen en vaste hand aan tekst die een écht menselijke lezer interesseert en aan zich kan binden. Een tekst die oplossingen biedt voor het probleem dat ze bij Google hebben ingetikt!

Problemen intikken?

Yep, in beginsel gaat iedereen een zoekopdracht aan met een onderliggend ‘probleem’. Waar ligt de Lidl in Lutjebroek, wat is het beste café in Venlo… en zo kun je er nog wel meer verzinnen.

Zoals je ziet bestaan zoekopdrachten meestal uit meerdere woorden waarvan de locatie er bijna altijd ééntje is.

Wat moet een goede tekst hebben?

Allereerst wil je natuurlijk beschrijven welke dienst of product je gaat aanbieden. En daar hoort zeker een locatie bij. En die beiden moeten door eerlijke verhalen steun krijgen. Daarbij moet het leesbaar blijven.

Wij hebben het dan over ‘Taalniveau B1’. Nederlands voor het merendeel van de bevolking, prettig leesbaar en voor bijna iedereen te begrijpen.

Jij bent de onbetwiste leider!

We hebben al eens gesproken over autoriteit, jouw deskundigheid, jouw passie, jouw vakkundigheid… allemaal pijlers onder een kreet die in de marketing vaak valt: Thought Leadership.

We willen dat de lezer ons als onbetwist opperhoofd gaat zien, de wijze op de berg! Want dan alleen is de keuze voor jouw bedrijf verantwoord. Je wilt toch in zee met ‘the Best’.

Ondersteun je autoriteit!

Daar gaat wel tijd in zitten. Want hiervoor moet je dus je aanwezigheid op Social Media, Blogs, Fora en je eigen Website continu blijven voeren met artikelen die jouw autoriteit ondersteunen. En dan liefst in combinatie met ‘offline activiteiten’.

Want de gedachte dat offline dood is, die is fout! De kracht zit ‘m in de combinatie. Een doordacht samenspel van on- en offline activiteiten met een congruente (lees gelijkwaardige, stabiele) uitstraling.

Dus wil je een Strategie.

Een strategie voor een slim samenspel van goede tekst, een constante uitstraling, onbetwist leiderschap, en dat on- en offline!

Kun je dat zelf?

Prima, het is leuk en het geeft veel voldoening als je ‘verhalen’ aanslaan op het web. Mocht je dit toch liever uitbesteden aan mensen die er een tweede natuur van hebben gemaakt?

Googlejuice doet het graag voor je!

En wij worden ook graag gevonden!

Wordpress

Het CMS systeem dat we bij Googlejuice gebruiken voor elke nieuwe ‘lease-website’.

Woocommerce

Het ‘Open Source’ webshop systeem, de webshop software die kleine maar ook grote ‘winkeliers’ goed van dienst kan zijn.

Divi

Het thema dat als basis alle mogelijkheden voor een prachtige ‘lease-website’ te bieden heeft.

Coosto

Geautomatiseerde en doordachte plaatsing van posts op Social Media. Luisteren, meten en reageren.

Updraft

Ons backup systeem dat we bij Googlejuice gebruiken voor elke nieuwe ‘lease-website’.

Klanten vertellen

Het reviewsyasteen dat we bij Googlejuice kunnen gebruiken voor elke nieuwe ‘lease-website’. Dit kost éénmalig een bedrag en maandelijks een extra bijdrage.

Google Apps

Bij Googlejuice kunnen we je helpen met het implementeren van Google Apps in je bedrijfsvoering voor groot gemak en een betere informatie-structuur.

Power BI

Visualisatie van gestructureerde Data om een organisatie ‘slimmer’ te laten ondernemen. Big Data, ook voor kleinere bedrijven een tool dat een verschil gaat maken!

Adobe

Al ons grafisch werk doen we bij Googlejuice met software van Adobe. Na afloop van jouw leasecontract is alles jouw eigendom!

Yoast

Een handige plugin die op elk vlak de prestaties van je website controleert en mogelijkheden geeft om de SEO peilers aan te passen!

Google Analytics

Met de tracking software van Google Analytics kunnen we precies zien waar de website wel én niet voldoende scoort en waar we aandacht op moeten vestigen!

Search Console

De Google Search Console biedt ons de gereedschappen om aan Google’s richtlijnen te voldoen en problemen met prestaties snel te kunnen verhelpen!

EEN NIEUWE WEBSITE LEASEN

‘Lease een resultaatgerichte Website!’

GOOGLEJUICE IS GOOGLE GECERTIFICEERD

En het beste kun je beginnen door het contact- offerteformuliertje in te vullen. Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op en nodigen je uit ‘op de koffie’. Dan kunnen we in alle rust jouw wensen inventariseren en daar een passende prijs bij noemen.

Contact en/of Offerte

Vul onderstaand formulier in voor een 'Vrijblijvend én Gratis' offerte van Googlejuice voor een nieuwe Website in de regio Venlo. Je mag natuurlijk ook een andere vraag insturen!